11 juli 2017

Randiga ränder

Mången gång har jag uttryckt min motvilja mot självrandande garner. Nu verkar det ändå som om min nyfikenhet orsakat någon sorts omstrukturering för på senaste tid har jag köpt inte mindre än tre självrandande garnnystan. Det jag vill testa är hurudant mönster man får fram genom att randa självrandande garn med varandra eller med släta. Två experiment har jag gjort varav det ena inte tilltalar mej alls medan det andra ser riktigt spännande ut.


Experiment ett består av 7 bröder Polaris randat i två om två varv med ett slätt garn. Jag är inte det minsta imponerad av färgerna på 40 maskor fördelade sig så att ett sockskaft blev rosarandigt på ena sidan och blårandigt på den andra. Underkänt enligt mig. 


Experiment två, denna gång på 70 maskor, 3 varv av varje garn, och med två självrandande garner med betydligt längre färgpartier. Ett riktigt lyckat resultat som jag gärna jobbar vidare med. Vilka garn jag använt ser ni på bilden under. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar