30 januari 2017

Motsatsen till trådlös


I mitt syrum pågår en rejäl utrensning och samtida organisering. Tack vare boken Konsten att städa  av Marie Kondo har jag insett att man får ett mer harmoniskt liv om man inte alltid måste bli arg för att man inte hittar sina saker pga oordning och överflöd. Det är fiffigare att ha färre saker i god ordning. Och, tilläggas ska att jag alltså inte inlett min riktiga Konmari-resa ännu (man ska städa, kassera, spara och ordna enligt kategorier i en viss ordning). Dethär är mer som en förberedelseperiod, för jag måste få i ordning syrummet så jag kan spendera tid där, och så att det även kan fungera som gästrum.
 Trådarna ordnade jag in i en hurtslåda i små separata fack. Facken är gjorda av olika små kartonger. Som en liten påminnesle till mej själv noterar jag att jag inte ska köpa mer röd, orange eller mörkrosa tråd på ca 10 år. Ibland när trådrullar är på specialpris köper jag en rulle i en färg jag tror att jag inte har. Tydligen har jag inte prickat rätt så ofta när man tittar på mängden röda trådrullar. Men, ett bra tips är att spara en bild av sina trådar i telefonen och ta fram den när man är i tygbutiken och biträdet frågar om man ska ha någon matchande tråd. Då kan man snabbt kolla läget och behöver inte köpa dubletter.
SparaSpara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar