8 oktober 2015

Självmönstrande djungelgarn



Självmönstrande garn hör verkligen inte till mina favoriter. Det är ju själva mönstrandet, färgbytena som gör skapandet roligt, och då vill jag kunna bestämma själv över dem. Novita har dock utkommit med en (tämligen) ny serie självmönstrande garn under namnet Viidakko (djungel). Garnet ska efterlikna pälsen hos olika djungeldjur. Zebror, apor och leoparder till exempel. I övrigt har garnet samma egenskaper som 7 Bröder.


Det var när jag fick ett par zebrarandiga sockor av mamma som jag såg potentialen i det självrmönstrande zebragarnet. Det skiljer sig från de många mångfärgade garner som finns på marknaden i och med att det har bara två färger, och därtill är diskret och inte regnbågigt. Så, nu har jag beställt en kofta till Måns av garnet. Modellen är denhär, och översättningen av mönstret samt anpassning till garnet är satt i process. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar