26 maj 2015

Broderibrevet


Det kom ett brev på posten igår, det innehöll ett provbroderi i korsstygn på mönstret som jag skapade utgående från den museala stolen vars rygg påminde mej om spets. Brodösen som var vänlig nog att brodera en provlapp (och som i samma veva noterade ett fel jag hade med i mönstret) heter Anne-Louise King och sitter på andra sidan Bottniska Viken. Anne-Louise brukar brodera för välgörenhetsorganisation Love Quilt UK, titta gärna in på deras websida. Finns det månne någon i Finland som broderar för dem? Anne-Louise är den enda i Sverige.  


Vi valde färgerna tillsammans, vi utgick från originalfotot med den ljusgrå stolen och skuggorna, och så blev det mörkgrå bomullstråd på ljusgrå linnebotten. Resultatet blev jättefint tycker jag. Här kommer bilden på stolstyggen igen så kan man se broderiet och stolen bredvid varandra. 


Nu återstår det för mig att fundera ut någon riktigt vacker textil produkt där jag kan använda Anne-Louises broderi, för en så proffsigt gjord provlapp kan jag inte bara lämna som ett prov, den måste absolut få leva vid min sida. Tusen tack till Anne-Louise <3.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar